Stwórz profesjonalne CV teraz!
Twój e-PIT 2025 — jak się zalogować i rozliczyć z podatku?
Piszą o nas:
Twój e-PIT to darmowa usługa Ministerstwa Finansów, dzięki której szybko i sprawnie rozliczysz się z podatku albo zrobisz korektę zeznania przez internet — pod warunkiem, że obowiązuje Cię PIT-28, PIT-36, PIT-37 lub PIT-38.
W tym artykule wyjaśnię Ci, co to jest PIT i jak korzystać z usługi Twój e-PIT na stronie podatki.gov.pl. Pokażę Ci krok po kroku, jak wygląda logowanie do e-PIT, na czym dokładnie polega ta usługa oraz o czym musisz pamiętać, wchodząc na platformę e-Urzędu Skarbowego.
Stwórz skuteczne CV w kilka minut. Wybierz profesjonalny szablon CV i szybko wypełnij wszystkie sekcje CV dzięki gotowym treściom do wstawienia i wskazówkom ekspertów.
Kreator CV online LiveCareer to narzędzie, w którym najszybciej stworzysz profesjonalne CV i pobierzesz je jako PDF lub DOC.
1. Twój e-PIT — jak się zalogować do e-Urzędu Skarbowego?
Od 1 lutego 2021 roku swój e-PIT znajdziesz w tzw. e-Urzędzie Skarbowym — czyli internetowym serwisie Ministerstwa Finansów i Krajowej Administracji Skarbowej. Aby mieć dostęp do wszystkich danych i usług na stronie, musisz mieć:
- profil zaufany
- e-dowód
- dostęp do bankowości elektronicznej
- albo aplikację mObywatel.
Ale jeśli wystarczy Ci tylko dostęp do usługi Twój e-PIT, równie dobrze możesz zalogować się za pomocą numerów PESEL lub NIP. W takim wypadku musisz przygotować:
- swój PESEL albo NIP wraz z datą urodzenia
- kwotę przychodów z zeszłego roku podatkowego (np. jeśli uzupełniasz deklarację w roku 2024 — a więc za rok podatkowy 2023 — musisz znać kwotę z roku 2022)
- kwotę nadpłaty lub podatku do zapłaty z rozliczenia za zeszły rok podatkowy
- kwotę przychodu z jednej informacji od płatników z roku, za który chcesz się rozliczyć (znajdziesz ją np. w PIT-11, który dostałeś od pracodawcy).
Poniżej znajdziesz instrukcję logowania do e-PIT za pomocą profilu zaufanego i bankowości elektronicznej.
Twój e-PIT — logowanie
- Wejdź w ten link i wybierz sposób logowania do e-PIT.
- Potwierdź sposób logowania (w naszym przypadku jest to Profil Zaufany).
- Kliknij ikonę swojego banku. System przekieruje Cię na stronę logowania.
- Użyj loginu i hasła, z których korzystasz na co dzień w swoim banku. Następnie wpisz kod autoryzacyjny, który otrzymasz SMS-em.
- System poprosi Cię o podanie dodatkowych danych kontaktowych. Jeśli nie chcesz tego robić, wybierz przycisk Przypomnij mi później.
- Już jesteś na stronie e-Urzędu Skarbowego. Teraz wystarczy, że wybierzesz usługę Twój e-PIT z widocznego menu.
- Na swoim profilu będziesz mógł sprawdzić i złożyć zeznanie lub dokonać jego korekty. Gotowe!
Nie musisz mieć doświadczenia w pisaniu CV. W kreatorze CV LiveCareer znajdziesz gotowe treści dla dowolnej branży i stanowiska, które wstawisz w CV jednym kliknięciem.
2. Twój e-PIT — na czym to polega?
PIT (od ang. Personal Income Tax, czyli osobistego podatku dochodowego) jest to deklaracja podatkowa, którą raz w roku musi złożyć do urzędu skarbowego każda osoba fizyczna — a więc zarówno pracownik, jak i przedsiębiorca — która wykazuje dochody z tytułu pracy lub działalności gospodarczej, a zatem:
- wynagrodzenia ze stosunku pracy (umowy o dzieło, umowy zlecenia i umowy o pracę)
- prowadzenia jednoosobowej działalności gospodarczej
- wykonywania wolnego zawodu
- emerytur, rent i zasiłków
- wynajmowania mieszkania, samochodu itp.
- działalności artystycznej, naukowej, literackiej, twórczej, oświatowej i publicystycznej.
Kiedyś deklarację PIT należało wypełnić ręcznie i złożyć osobiście w urzędzie skarbowym lub wysłać ją pocztą.
Natomiast usługa e-PIT polega na tym, że Krajowa Administracja Skarbowa sama wypełnia Twoje roczne zeznanie w wersji elektronicznej na podstawie danych z urzędu skarbowego (całościowo lub częściowo). Następnie udostępnia Ci je do wglądu z możliwością edycji — pod warunkiem, że nie prowadzisz działalności gospodarczej i/lub działów specjalnych produkcji rolnej (w przeciwnym razie musisz samodzielnie wypełnić i złożyć zeznanie, np. w aplikacji e-Deklaracje).
Gdy zalogujesz się na e-PIT, możesz:
- sprawdzić i złożyć deklarację
- nanieść poprawki w zeznaniu
- rozliczyć ulgi
- wskazać lub zmienić organizację pożytku publicznego, na którą chcesz przekazać 1% swojego podatku.
Jeśli chcesz, by naniesione przez Ciebie zmiany były skuteczne, musisz je wprowadzić do systemu do dnia 30 kwietnia włącznie. Jeśli do tego terminu nie zrobisz nic w swoim zeznaniu — a obowiązuje Cię PIT-37 lub PIT-38 — będzie ono automatycznie zaakceptowane i złożone.
W przypadku PIT-28 i PIT-36 najpierw musisz uzupełnić swoje dane i samemu zatwierdzić zeznanie — w przeciwnym wypadku system ich nie zaakceptuje, a Ty narazisz się na karę grzywny.
3. O czym pamiętać, korzystając z usługi Twój e-PIT?
Choć platforma e-Urzęd Skarbowy wygląda przejrzyście i intuicyjnie, wielu podatników wciąż powiela te same błędy. Zatem o czym musisz pamiętać, korzystając z usługi Twój e-PIT?
- Sprawdź, czy nadal należą Ci się ulgi, z których korzystałeś do tej pory (np. czy nie przekroczyłeś dochodu przy odliczeniu jednego dziecka z tytułu ulgi prorodzinnej). Może się bowiem okazać, że straciłeś do nich prawo i za jakiś czas otrzymasz wezwanie z urzędu do złożenia korekty zeznania.
- Zobacz, czy w deklaracji widnieje Twój właściwyadres zamieszkania (czyli obowiązujący na dzień 31 grudnia roku podatkowego, którego dotyczy zeznanie). Jeśli się przeprowadziłeś, uwzględnij to w swoim zeznaniu.
- Wybierz tylko ten formularz podatkowy, który Cię dotyczy. Nie klikaj w każdy rodzaj zeznania, jaki zobaczysz w systemie.
- Upewnij się, czy wskazałeś właściwą organizację pożytku publicznego, na którą chcesz przekazać 1% swojego podatku. W systemie pojawią się dane z zeszłego roku i jeśli teraz chcesz przekazać pieniądze komuś innemu, musisz je samodzielnie zmienić.
- Jeśli samodzielnie złożyłeś zeznanie — inną drogą niż przez e-PIT — nie musisz tego powtarzać przez internet. Możesz jednak skorzystać z usługi e-PIT, żeby dokonać korekty swojego zeznania.
A jeśli nadal masz wątpliwości, wejdź na stronę rządową i przeczytaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w sprawie usługi e-PIT.
Twój list motywacyjny napisze się sam — jeśli skorzystasz z kreatora listu motywacyjnego LiveCareer. Wybierz profesjonalny szablon, odpowiedz na kilka prostych pytań, a program jednym kliknięciem wygeneruje dla Ciebie profesjonalny list do pracy.
Zobacz też wzór listu motywacyjnego dla swojego zawodu.
Korzystałeś już z usługi Twój e-PIT? Co o niej myślisz? Podziel się swoją opinią na forum pod tym artykułem.
Jak sprawdzamy treści na LiveCareer?
Nasz zespół sprawdził ten artykuł pod kątem zgodności z procesem redakcyjnym LiveCareer.pl. Dzięki temu porady naszych ekspertów są spójne z aktualnymi standardami i trendami w pisaniu CV oraz listów motywacyjnych. Zaufało nam już ponad 10 milionów kandydatów, którym pomogliśmy zdobyć wymarzoną pracę. Przygotowanie każdego z artykułów jest poprzedzone uważną analizą dostępnych raportów i badań, aby nasze treści odpowiadały na aktualne potrzeby rynku pracy.
O autorze
Żaneta Spadło jest ekspertką ds. kariery i pisarką, cytowaną m.in. przez Forbes Woman Polska, Rzeczpospolitą, PulsHR, Polską Agencję Prasową, Polskę Press, Dzień Dobry TVN i Puls Biznesu. Jako absolwentka dziennikarstwa i medioznawstwa na Uniwersytecie Warszawskim oraz dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, od ponad 10 lat działa w marketingu i mediach. Od 2019 roku Żaneta pisze oparte na eksperckiej wiedzy, badaniach i własnym doświadczeniu artykuły poradnikowe z zakresu szukania pracy, pisania dokumentów aplikacyjnych, prawa pracy i autoprezentacji, zgodne z oficjalnymi wytycznymi LiveCareer. W 2021 roku napisała kompleksowy e-book dla czytelników LiveCareer, zatytułowany „Jak napisać świetne CV i dostać pracę”.
Oceń ten artykuł:
E pit
Średnia:
Chcesz stworzyć skuteczne CV?
Wypróbuj kreator CV LiveCareerPodobne artykuły
Jak napisać CV: wzór do pracy i omówienie CV w 2025
Zobacz, jak napisać CV do pracy, żeby zwrócić uwagę rekruterów. W artykule znajdziesz wzór CV na 2025 i przykłady dobrze napisanych CV dla różnych zawodów.
Jak dodać referencje w CV po RODO? Co zmieniła ustawa?
Czy po wejściu w życie RODO, możesz podać referencje w CV? Ten artykuł rozwieje Twoje wątpliwości. Dowiesz się również, co w rekrutacji zmieniła ustawa RODO.
Podanie o przedłużenie umowy o pracę: wzór .doc do pobrania
Pobierz wzór .doc podania o przedłużenie umowy o pracę i stwórz własny dokument. Dowiedz się, jak napisać takie podanie i jakie informacje w nim zawrzeć.
Piszą o nas: