Stwórz profesjonalne CV teraz!
Resignation letter sample — wzór listu po polsku i po angielsku
Piszą o nas:
Resignation letter (z ang. list rezygnacyjny) to formalny dokument, w którym informujesz przełożonego o zamiarze odejścia z pracy.
Odpowiednio napisany list rezygnacyjny nie tylko sprawi, że cały proces rezygnowania z pracy przebiegnie bez większych problemów, ale też umożliwi Ci zdobycie dobrych referencji oraz ewentualny powrót do firmy w przyszłości. Wystarczy, że napiszesz list w uprzejmy, profesjonalny i niewymuszony sposób.
W tym artykule pokażę Ci dwa wzory resignation letter (po polsku i po angielsku). Podpowiem Ci też, o czym warto pamiętać, pisząc własny list rezygnacyjny.
Stwórz skuteczne CV w kilka minut. Wybierz profesjonalny szablon CV i szybko wypełnij wszystkie sekcje CV dzięki gotowym treściom do wstawienia i wskazówkom ekspertów.
Kreator CV online LiveCareer to narzędzie, w którym najszybciej stworzysz profesjonalne CV i pobierzesz je jako PDF lub DOC.
Resignation letter — wzór po polsku
Miejscowość, data
Twoje imię i nazwisko
Numer telefonu
Adres e-mail
Imię i nazwisko przełożonego
Stanowisko przełożonego
Nazwa firmy
Adres firmy
Szanowna Pani,
uprzejmie proszę o przyjęcie niniejszego listu jako oficjalnej rezygnacji ze stanowiska [nazwa stanowiska] w firmie [nazwa firmy]. Zgodnie z umową zawartą w dniu [data zawarcia umowy] między mną a [pełne dane identyfikacyjne firmy: nazwa, adres, numer NIP/REGON] przysługuje mi [długość okresu wypowiedzenia] okres wypowiedzenia, co oznacza, że moim ostatnim dniem pracy będzie [data].
Praca na stanowisku [nazwa stanowiska] pozwoliła mi zdobyć szeroką wiedzę i umiejętności, które są dla mnie bardzo cenne. Jestem też wdzięczny za wsparcie, jakiego udzieliła mi Pani w trakcie ostatnich [liczba lat] lat pracy. Życzę wielu sukcesów zarówno Pani, jak i firmie [nazwa firmy].
W ciągu najbliższego miesiąca postaram się zrobić wszystko, co w mojej mocy, aby ukończyć rozpoczęte projekty. Jeśli ma Pani takie życzenie, z przyjemnością wdrożę też innych pracowników w obowiązki na stanowisku [nazwa stanowiska].
Z wyrazami szacunku
Twoje imię i nazwisko
Już wiesz, jak wygląda resignation letter po polsku. Teraz pokażę Ci krok po kroku, jak go napisać, by pozostać w dobrych stosunkach z dotychczasowym pracodawcą.
A jeśli chcesz inaczej sformułować swój dokument, sprawdź, jak napisać podanie o rozwiązanie umowy o pracę.
1. Resignation letter zacznij od danych kontaktowych
Resignation letter to dokument oficjalny, którego budowa przypomina list motywacyjny lub tradycyjny życiorys. Dlatego — mimo że Ty i Twój przełożony znacie się od dłuższego czasu — na górze listu wpisz nazwę miejscowości i datę, a niżej swoje imię i nazwisko, numer telefonu i adres e-mail.
W liście rezygnacyjnym wymień tylko niezbędne dane osobowe i kontaktowe. Podobnie jak w CV, podawanie stanu cywilnego, daty urodzenia czy adresu zamieszkania jest w resignation letter zbędne.
W kolejnym wierszu listu rezygnacyjnego z pracy umieść imię i nazwisko oraz dane kontaktowe Twojego przełożonego (lub innej osoby, jeśli wysyłasz list do kilku działów). W ten sposób nie tylko okażesz pracodawcy szacunek, ale też unikniesz formalnych nieporozumień.
Zobacz poprawny wzór danych osobowych i kontaktowych w resignation letter.
Resignation letter sample — wzór danych kontaktowych
Miejscowość, data
Twoje imię i nazwisko
Numer telefonu
Adres e-mail
Imię i nazwisko przełożonego
Stanowisko przełożonego
Nazwa firmy
Adres firmy
2. W resignation letter wskaż datę odejścia z firmy
Twój resignation letter, podobnie jak list motywacyjny, powinien być krótki — nie chodzi o to, by tłumaczyć się ze swojej decyzji, ale by poinformować o niej szefa w jasny i zrozumiały sposób. Dlatego już na początku listu napisz, że rezygnujesz z pracy, podając nazwę dotychczasowego stanowiska.
W liście rezygnacyjnym wskaż również datę odejścia z firmy. Szczegółowe informacje na temat przysługującego Ci okresu wypowiedzenia znajdziesz w Kodeksie Pracy (zwykle jest to 1 miesiąc w przypadku umowy o pracę) lub w treści swojej umowy.
Jeśli jednak masz niewykorzystany urlop lub pracujesz nad ważnym firmowym projektem, list rezygnacyjny możesz wysłać nawet 2 miesiące przed planowanym odejściem. Twój przełożony z pewnością doceni ten gest i uwzględni go np. w referencjach dla pracownika, które będziesz mógł dołączyć do CV.
Zobacz, jak wskazać datę odejścia z firmy w resignation letter:
Resignation letter sample — wzór wstępu
Szanowna Pani,
uprzejmie proszę o przyjęcie niniejszego listu jako oficjalnej rezygnacji ze stanowiska [nazwa stanowiska] w firmie [nazwa firmy]. Zgodnie z umową zawartą w dniu [data zawarcia umowy] między mną a [pełne dane identyfikacyjne firmy: nazwa, adres, numer NIP/REGON] przysługuje mi [długość okresu wypowiedzenia] okres wypowiedzenia, co oznacza, że moim ostatnim dniem pracy będzie [data].
3. W resignation letter podziękuj przełożonemu za współpracę
Podziękowanie za współpracę to kolejny istotny element profesjonalnego listu rezygnacyjnego. Docenienie okazanego wsparcia i życzenie sukcesów zawodowych to bardzo miły gest, który pozwoli Ci pozostać w dobrych stosunkach z obecnym przełożonym. W końcu nigdy nie wiesz, kiedy Wasze drogi znów się skrzyżują.
To również doskonały trening umiejętności interpersonalnych, które przydadzą Ci się niemal na każdym nowym stanowisku. Jak bowiem wynika z raportu sporządzonego na podstawie analizy Kwestionariusza Stresu Zawodowego, kontakt z przełożonym to w pracy jeden z najbardziej stresujących czynników.
W tym miejscu resignation letter możesz również wyjaśnić powód swojej decyzji. Dobrym wytłumaczeniem jest np. znalezienie pracy zgodnej z Twoimi celami zawodowymi, chęć dokończenia przerwanej nauki lub trudna sytuacja rodzinna. W ten sposób ułatwisz sobie ewentualny powrót do firmy.
Zobacz wzór rozwinięcia profesjonalnego listu rezygnacyjnego z pracy:
Resignation letter sample — wzór rozwinięcia
Praca na stanowisku [nazwa stanowiska] pozwoliła mi zdobyć szeroką wiedzę i umiejętności, które są dla mnie bardzo cenne. Jestem też wdzięczny za wsparcie, jakiego udzieliła mi Pani w trakcie ostatnich [liczba lat] lat pracy. Życzę wielu sukcesów zarówno Pani, jak i firmie [nazwa firmy].
4. W resignation letter okaż chęć pomocy firmie
Odejście kogoś z pracy zazwyczaj skutkuje koniecznością przejęcia nowych obowiązków przez jego dotychczasowych współpracowników. Dlatego w ostatnim akapicie listu rezygnacyjnego w dobrym tonie będzie przedstawienie krótkiego planu działania na najbliższe tygodnie.
W resignation letter możesz zaproponować wdrożenie innych w Twoje dotychczasowe obowiązki i obiecać ukończenie ważnego projektu. A jeśli nie wiesz, co mógłbyś zrobić, po prostu wyraź chęć ewentualnej pomocy. Pamiętaj, że klasę pracownika poznaje się m.in. po jego zachowaniu w okresie wypowiedzenia.
Zobacz przykład dobrego zakończenia listu rezygnacyjnego:
Resignation letter sample — wzór zakończenia
W ciągu najbliższego miesiąca postaram się zrobić wszystko, co w mojej mocy, aby ukończyć rozpoczęte projekty. Jeśli ma Pani takie życzenie, z przyjemnością wdrożę też innych pracowników w obowiązki na stanowisku [nazwa stanowiska].
5. Jak napisać resignation letter po angielsku?
Jeśli piszesz resignation letter po angielsku (znany też jako letter of resignation), możesz pokusić się o nieco mniej formalny język niż w polskim odpowiedniku listu — np. zachęcić przełożonego i współpracowników do pozostania w kontakcie z Tobą.
Zanim wyślesz przełożonemu Twój resignation letter, koniecznie sprawdź go pod kątem ewentualnych błędów. Pomocne frazy znajdziesz w naszym tekście o liście motywacyjnym po angielsku (ze zwrotami, które Ci się przydadza).
Zobacz poprawny wzór resignation letter po angielsku:
Resignation letter — wzór po angielsku
Miejscowość, data
Twoje imię i nazwisko
Numer telefonu
Adres e-mail
Imię i nazwisko przełożonego
Stanowisko przełożonego
Nazwa firmy
Adres firmy
Dear [nazwisko przełożonego],
Please accept this letter asformal notification that I am resigning from my position as [nazwa stanowiska] in [nazwa firmy]. According to contract concludet on [data zawarcia umowy] between [Twoje imię i nazwisko oraz adres] and [pełne dane identyfikacyjne firmy: nazwa, adres, numer NIP/REGON] my notice period is [długość okresu wypowiedzenia], so my last day will be [data].
It has been a pleasure working with you and the entire team for the last 10 years. In my time here, I have grown professionally and made life-long friends. I’ve enjoyed working for you, and appreciate the support given during my time at the company.
Before I leave, I will ensure that all my projects are completed as far as possible, and I am happy to assist in any way to ensure a smooth handover to my replacement.
Please let me know anything I can do to ensure a smooth transition. I wish you and the company the very best going forward.
Sincerely,
[Twoje imię i nazwisko]
6. Czego nie pisać w liście rezygnacyjnym?
Chcesz pozostawić po sobie dobre wrażenie? Nie wszystkie informacje warto umieszczać w liście rezygnacyjnym z pracy.
Przede wszystkim unikaj negatywnych opinii (np. w odniesieniu do szefa, współpracowników czy kultury organizacyjnej firmy) — nawet jeśli jest to zgodne z prawdą, to z pewnością nie pomoże Twojej karierze. W zamian za to podziękuj za współpracę, umiejętności i przekazaną wiedzę.
W swoim resignation letter nie podawaj też nazwy nowego pracodawcy, nie chwal się nową pensją lub obowiązkami. Taki sposób komunikacji może wskazywać na brak szacunku i być negatywnie odebrany przez przełożonego. Pamiętaj też o używaniu zwrotów grzecznościowych typowych dla listu.
A żeby zostawić po sobie dobre wrażenie, ostatniego dnia w biurze napisz do współpracowników maila z podziękowaniem za współpracę przed odejściem z pracy.
Masz dodatkowe pytania na temat pisanie listu rezygnacyjnego z pracy? Zadaj mi je w komentarzu na forum poniżej, a ja spróbuję Ci pomóc!
Jak sprawdzamy treści na LiveCareer?
Nasz zespół sprawdził ten artykuł pod kątem zgodności z procesem redakcyjnym LiveCareer.pl. Dzięki temu porady naszych ekspertów są spójne z aktualnymi standardami i trendami w pisaniu CV oraz listów motywacyjnych. Zaufało nam już ponad 10 milionów kandydatów, którym pomogliśmy zdobyć wymarzoną pracę. Przygotowanie każdego z artykułów jest poprzedzone uważną analizą dostępnych raportów i badań, aby nasze treści odpowiadały na aktualne potrzeby rynku pracy.
O autorze
Żaneta Spadło jest ekspertką ds. kariery i pisarką, cytowaną m.in. przez Forbes Woman Polska, Rzeczpospolitą, PulsHR, Polską Agencję Prasową, Polskę Press, Dzień Dobry TVN i Puls Biznesu. Jako absolwentka dziennikarstwa i medioznawstwa na Uniwersytecie Warszawskim oraz dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, od ponad 10 lat działa w marketingu i mediach. Od 2019 roku Żaneta pisze oparte na eksperckiej wiedzy, badaniach i własnym doświadczeniu artykuły poradnikowe z zakresu szukania pracy, pisania dokumentów aplikacyjnych, prawa pracy i autoprezentacji, zgodne z oficjalnymi wytycznymi LiveCareer. W 2021 roku napisała kompleksowy e-book dla czytelników LiveCareer, zatytułowany „Jak napisać świetne CV i dostać pracę”.
Oceń ten artykuł:
Resignation letter
Średnia:
Chcesz stworzyć skuteczne CV?
Wypróbuj kreator CV LiveCareerPodobne artykuły
Jak napisać CV: wzór do pracy i omówienie CV w 2025
Zobacz, jak napisać CV do pracy, żeby zwrócić uwagę rekruterów. W artykule znajdziesz wzór CV na 2025 i przykłady dobrze napisanych CV dla różnych zawodów.
Formularz CV do wypełnienia za darmo: 12 wzorów Word i PDF
Zobacz 12 gotowych formularzy CV do wypełnienia za darmo i pobrania w PDF i Word, dzięki którym znacznie szybciej dostaniesz wymarzoną pracę!
CV format: najlepsze curriculum vitae w .doc i .pdf
Dobry CV format jest czytelny, logiczny i łatwy do zapamiętania. Dowiedz się, który format curriculum vitae w PDF wybrać i jak sformatować dokument w Word.
Piszą o nas: