Stwórz profesjonalne CV teraz!
Podanie o pracę pracownik biurowy - wzór, przykłady i 5 porad
Piszą o nas:
Podanie o pracę wysyła się w sytuacji, kiedy firma, w której chcesz pracować, obecnie nie prowadzi rekrutacji. W Twoim przypadku, gdy piszesz podanie o pracę pracownika biurowego, musi być ono staranne i przemyślane — już na etapie składania dokumentu powinieneś pokazać pracodawcy, że jesteś sumienny i dokładny. To w końcu kluczowe cechy, które warto posiadać do pracy administracyjnej i biurowej.
W tym artykule znajdziesz wzór podania o pracę pracownika biurowego i dowiesz się, jak napisać skuteczny dokument, który da Ci pracę. Zaczynamy!
Stwórz skuteczne CV w kilka minut. Wybierz profesjonalny szablon CV i szybko wypełnij wszystkie sekcje CV dzięki gotowym treściom do wstawienia i wskazówkom ekspertów.
Kreator CV online LiveCareer to narzędzie, w którym najszybciej stworzysz profesjonalne CV i pobierzesz je jako PDF lub DOC.
Podanie o pracę pracownik biurowy — wzór
23.04.2020, Wałbrzych
Marian Jurek
Pracownik administracyjno–biurowy
Nr telefonu
Adres E–mail
Imię i nazwisko adresata
Stanowisko adresata (np. HR manager)
Nazwa firmy
Adres firmy
PODANIE O PRACĘ
Szanowni Państwo,
zwracam się z uprzejmą prośbą o zatrudnienie mnie na stanowisku pracownika administracyjno –biurowego w Państwa firmie. Mam 5 lat doświadczenia w pracy biurowej i wierzę, że świetnie sprawdzę się w środowisku pracy nastawionym na osiąganie celi biznesowych, jakim jest bank FGH.
Podczas mojej dotychczasowej pracy w banku Pro w zaawansowanym stopniu opanowałem obsługę pakietu MS Office, przede wszystkim arkuszy kalkulacyjnych Excel oraz programów Word i PowerPoint. Zajmowałem się przygotowaniem zestawień księgowych oraz prezentacji dotyczących kwartalnych wyników finansowych banku. Wprowadziłem innowacyjny system monitorowania błędów w dokumentacji, który przyczynił się do zmniejszenia budżetu firmy o 10%.
Moi poprzedni pracodawcy cenili mnie za staranność, dokładność i uważność. Mam również wysoce rozwinięte zdolności komunikacyjne, które świetnie wpłynęły na moją współpracę z działem kadr i płac. Razem opracowaliśmy system zarządzania prawidłowym obiegiem dokumentów, który poprawił wydajność działu o 15%.
W załączniku przesyłam CV, gdzie znajdą Państwo szczegółowe informacje na temat mojego dotychczasowego doświadczenia w pracy administracyjno-biurowej. Z przyjemnością spotkam się z Państwem osobiście i pokażę, jak moje kompetencje pozytywnie wpłyną na osiąganie Państw celów biznesowych.
Z wyrazami szacunku
Marian Jurek
(odręczny podpis)
Załączniki:
- Curriculum Vitae
Zobacz też wzór listu motywacyjnego bankiera i sprawdź, jak odpowiadać na rozmowie kwalifikacyjnej do banku.
Już wiesz, jak powinno wyglądać podanie o pracę dla pracownika biurowego. Teraz pokażę Ci, jak napisać taki dokument, żeby zwiększyć swoją szansę na otrzymanie pracy.
1. Podanie o pracę pracownika biurowego zacznij od umieszczenia poprawnych danych osobowych
Każde podanie o pracę to formalny dokument, jak np. wypowiedzenie umowy o pracę, który rządzi się własnymi prawami. Pisząc je, najlepiej zacznij od danych osobowych — dokładnie takich, jakie wpisujesz w CV. Wystarczy Twoje imię i nazwisko, stanowisko lub tytuł zawodowy i adres e-mail. Możesz również podać link do swojego konta w serwisie LinkedIn.
Następnie w prawym górnym rogu podania o pracę pracownika biurowego, wpisz dane adresata dokumentu oraz nazwę i adres firmy, do której aplikujesz. Jeśli nie znasz imienia i nazwiska HR Managera lub szefa, znajdziesz je na stronie internetowej firmy lub na jej profilu LinkedIn.
Zobacz przykład poprawnie wpisanych danych osobowych w podaniu o pracę pracownika biurowego:
Podanie o pracę pracownik biurowy — wzór danych osobowych
23.04.2020, Wałbrzych
Marian Jurek
Pracownik administracyjno–biurowy
Nr telefonu
Adres E–mail
Imię i nazwisko adresata
Stanowisko adresata (np. HR manager)
Nazwa firmy
Adres firmy
Każdy list motywacyjny stworzony w kreatorze możesz łatwo edytować i dopasować do konkretnej oferty pracy. Podaj nazwę stanowiska i firmy, do której aplikujesz, a narzędzie dostosuje treść za Ciebie. Stwórz profesjonalny list motywacyjny szybciej niż kiedykolwiek i aplikuj o pracę bez straty czasu.
2. Interesująco zacznij swoje podanie o pracę pracownika biurowego
Gdy już uporasz się w formalną stroną podania o pracę dla pracownika biurowego, możesz przejść do pisania zawartości dokumentu. Zacznij od odpowiedniego nagłówka — wystarczy wpisane wielkimi literami „Podanie o pracę” — i zwrotu grzecznościowego, np. „Szanowny Panie/Szanowna Pani” lub, jeśli nie znasz płci adresata, „Szanowni Państwo”.
Następnie powinieneś napisać krótki akapit, który zachęci odbiorcę podania do dalszej lektury Twojego dokumentu. Może on przypominać sekcję podsumowanie i cele zawodowe z CV, w której przedstawiasz najważniejsze informacje o sobie albo swój cel zawodowy. W podaniu o pracę, tak jak w CV, powinieneś podkreślić swoje atuty. Wpisanie ważnych informacji na początku to jeden ze sprawdzonych sposobów.
Nie wiesz, jak rozpocząć swoje podanie o pracę? Zastanów się, w jaki sposób chciałbyś zacząć swój list motywacyjny. Możesz np. wspomnieć, że praca jest Twoją pasją albo pokazać, że dobrze znasz kulturę firmy, w której chcesz się zatrudnić. Jeśli wcześniej przygotowałeś CV pracownika biurowego, zdecyduj się, co jest w nim najważniejsze i wpisz to we wstępie podania.
Oto przykład:
Podanie o pracę pracownik biurowy — wzór wstępu
PODANIE O PRACĘ
Szanowni Państwo,
zwracam się z uprzejmą prośbą o zatrudnienie mnie na stanowisku pracownika administracyjno –biurowego w Państwa firmie. Mam 5 lat doświadczenia w pracy biurowej i wierzę, że świetnie sprawdzę się w środowisku pracy nastawionym na osiąganie celi biznesowych, jakim jest bank FGH.
Nie musisz niczego wymyślać. Kreator listu motywacyjnego LiveCareer sam podpowie Ci najlepszą treść listu motywacyjnego dzięki gotowym przykładom do wstawienia i wskazówkom ekspertów.
3. Dokładnie opisz swoje doświadczenie i umiejętności w podaniu o pracę pracownika biurowego
W rozwinięciu podania o pracę pracownika biurowego musisz pokazać, że masz odpowiednie kwalifikacje do podjęcia danej pracy. Wszystkie dokumenty aplikacyjne, również list motywacyjny i CV do pracy, powinny być dopasowane do konkretnej oferty pracy, na którą aplikujesz. Jednak w podaniu nie masz takiej możliwości. Co w takim razie zrobić?
Możesz np. przejrzeć oferty na podobne stanowiska w innych firmach albo zapoznać się z informacjami o firmie z jej strony internetowej czy profilu na LinkedIn. Wtedy będziesz znał jej kulturę i cele, a to pomoże Ci spersonalizować swoje podanie o pracę.
Pisząc rozwinięcie podania o pracę pracownika biurowego starannie, tak jak w CV, opisz swoje doświadczenie zawodowe — wymień i przedstaw swoje obowiązki oraz najważniejsze osiągnięcia. Nie zapomnij też wspomnieć o swoich umiejętnościach, zarówno kompetencjach twardych jak i miękkich. Te drugie, według badań, są szczególnie cenione przez pracodawców.
Oto przykład:
Podanie o pracę pracownik biurowy — wzór rozwinięcia
Podczas mojej dotychczasowej pracy w banku Pro w zaawansowanym stopniu opanowałem obsługę pakietu MS Office, przede wszystkim arkuszy kalkulacyjnych Excel oraz programów Word i PowerPoint. Zajmowałem się przygotowaniem zestawień księgowych oraz prezentacji dotyczących kwartalnych wyników finansowych banku. Wprowadziłem innowacyjny system monitorowania błędów w dokumentacji, który przyczynił się do zmniejszenia budżetu firmy o 10%.
Moi poprzedni pracodawcy cenili mnie za staranność, dokładność i uważność. Mam również wysoce rozwinięte zdolności komunikacyjne, które świetnie wpłynęły na moją współpracę z działem kadr i płac. Razem opracowaliśmy system zarządzania prawidłowym obiegiem dokumentów, który poprawił wydajność działu o 15%.
4. Odpowiednio zakończ podanie o pracę pracownika biurowego
Gdy napiszesz już ciekawe rozwinięcie podania, pozostaje Ci tylko odpowiednio skończyć swój dokument. Możesz, tak jak w przypadku dobrego zakończenia listu motywacyjnego, wyrazić nadzieję na spotkanie podczas rozmowy kwalifikacyjnej lub obiecać przyszłemu pracodawcy jakąś korzyść.
Pamiętaj też o poprawnym zwrocie grzecznościowym. Wystarczy „Z poważaniem” lub „Z wyrazami szacunku”. Na koniec podpisz odręcznie swoje podanie o pracę pracownika biurowego — pamiętaj o tym, bo w przeciwieństwie do CV, ten dokument się podpisuje.
Zobacz zakończenie podania o pracę pracownika biurowego na przykładzie poniżej:
Podanie o pracę pracownik biurowy — wzór zakończenia
W załączniku przesyłam CV, gdzie znajdą Państwo szczegółowe informacje na temat mojego dotychczasowego doświadczenia w pracy administracyjno-biurowej. Z przyjemnością spotkam się z Państwem osobiście i pokażę, jak moje kompetencje pozytywnie wpłyną na osiąganie Państw celów biznesowych.
Z wyrazami szacunku
Marian Jurek
(odręczny podpis)
Załączniki:
- Curriculum Vitae
5. O czym jeszcze pamiętać, wysyłając podanie o pracę pracownika biurowego?
Jeśli wraz z podaniem o pracę dla pracownika biurowego wysyłasz życiorys zawodowy, pamiętaj, żeby na końcu zamieścić aktualną klauzulę CV ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych. Bez tego nie będziesz mógł wziąć udziału w rekrutacji.
Zadbaj również o odpowiedni wygląd swoich dokumentów — według badań format CV i podania jest bardzo istotny dla rekruterów i może przesądzić o zaproszeniu Cię na rozmowę o pracę. Zwróć również uwagę na to, żeby zarówno w podaniu o pracę, jak i w Curriculum vitae nie popełniać typowych błędów. Koniecznie sprawdź poprawność językową tego, co wysyłasz do pracodawcy i wyeliminuj literówki.
Jeśli swoje podanie o pracę pracownika biurowego i CV wysyłasz mailem, zadbaj o odpowiedni tytuł wiadomości i interesującą, ale profesjonalną treść. Musisz zaciekawić i zachęcić pracodawcę bądź rekrutera do zapoznania się z Twoimi dokumentami.
Najlepiej będzie, jeśli wyslesz zarówno CV, jak i podanie o pracę w formacie PDF. Dzięki temu dokumenty będą wyglądały, dokładnie tak, jak to zaplanowałeś, a odbiorca bez problemu otworzy je na każdym urządzeniu — również mobilnym.
List motywacyjny nie wystarczy — potrzebujesz też profesjonalnego CV. Wypróbuj nasz kreator i szybko wypełnij wszystkie sekcje CV dzięki gotowym treściom do wstawienia i wskazówkom ekspertów. Stwórz CV w kilka minut w kreatorze CV LiveCareer.
Stwórz profesjonalne CV teraz!
Masz jeszcze jakieś wątpliwości dotyczące podania o pracę pracownika biurowego? Nie wahaj się zostawić komentarza pod artykułem. Z przyjemnością odpowiem na wszystkie pytania i Ci pomogę.
Jak sprawdzamy treści na LiveCareer?
Nasz zespół sprawdził ten artykuł pod kątem zgodności z procesem redakcyjnym LiveCareer.pl. Dzięki temu porady naszych ekspertów są spójne z aktualnymi standardami i trendami w pisaniu CV oraz listów motywacyjnych. Zaufało nam już ponad 10 milionów kandydatów, którym pomogliśmy zdobyć wymarzoną pracę. Przygotowanie każdego z artykułów jest poprzedzone uważną analizą dostępnych raportów i badań, aby nasze treści odpowiadały na aktualne potrzeby rynku pracy.
O autorze
Małgorzata Sury jest ekspertką ds. kariery i pisarką z bogatym doświadczeniem w mediach. Autorka badań o rynku pracy cytowanych w Forbes, Polska Times, Rzeczpospolitej i in. Pisząc, kieruje się wiedzą z zakresu psychologii i socjologii. Jej misją jest pomóc czytelnikom znaleźć pracę i osiągnąć satysfakcję zawodową.
Oceń ten artykuł:
Podanie o prace pracownik biurowy
Średnia:
Chcesz stworzyć skuteczne CV?
Wypróbuj kreator CV za darmoPodobne artykuły
CV in English: Example, Template & 10 English CV Writing Tips
Writing a CV in English? It doesn’t have to be difficult. Check out our English CV example, use our template & create a professional CV in English in no time.
Arkusz CV do pobrania i wypełnienia: 10 gotowych wzorów
Zobacz 10 arkuszy CV do pobrania i wypełnienia. Dowiedz się, jak skutecznie stworzyć CV dzięki gotowemu arkuszowi i zwiększ swoją szansę na otrzymanie pracy.
Gotowe CV: wzór i 80+ darmowych przykładów CV do pracy
Zobacz gotowe CV wzory do wypełnienia i pobrania dla ponad 50 zawodów. Sprawdź gotowe szablony CV rekomendowane przez rekruterów i stwórz profesjonalny dokument w kilka minut.
Piszą o nas: