1. CV / list motywacyjny obsługa klienta: wzór dla doradcy

CV / list motywacyjny obsługa klienta: wzór dla doradcy

Żaneta Spadło
•  Zaktualizowano:

Piszą o nas:

Jako kandydat do pracy w obsłudze klienta, w CV i liście motywacyjnym powinieneś od razu zaprezentować się z jak najlepszej strony. Jeśli w przekonujący sposób opiszesz swoje atuty, pracodawca uzna, że będziesz tak samo przekonujący dla klientów.

Dlatego w pierwszej kolejności przygotuj profesjonalne CV i list motywacyjny. Doradca klienta powinien zwrócić uwagę przede wszystkim na kompetencje interpersonalne, bo to one najczęściej pojawiają się w ogłoszeniach o pracę w dziale obsługi klienta.

Za chwilę pokażę Ci, jak napisać CV i list motywacyjny doradcy klienta, które pomogą Ci zrobić dobre pierwsze wrażenie na przyszłym pracodawcy.

Idealne CV do pracy w obsłudze klienta stworzysz w kreatorze LiveCareer. Zobacz przygotowane przez ekspertów szablony CV, dzięki którym błyskawicznie napiszesz dokumenty, które dadzą Ci pracę.

Stwórz CV teraz

Znajdź też wzór CV dla różnych zawodów i branż.

CV obsługa klienta — wzór

Judyta Gawędziarz

Doradca klienta

Numer telefonu

Adres e-mail

Link do profilu na LinkedIn (opcjonalnie)

Podsumowanie i cele zawodowe

Od ponad 1,5 roku pracuję jako Specjalista ds. telefonicznej obsługi klienta w firmie Orange, gdzie zajmuję się m.in. sprzedażą oraz doradztwem w zakresie produktów i usług. Przez ten czas 2-krotnie uzyskałam najlepszy miesięczny wynik sprzedaży w zespole. Jako studentka drugiego roku filologii angielskiej na Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi (studia zaoczne) chciałabym zdobyć doświadczenie w obsłudze anglojęzycznych klientów w Państwie firmie.

Umiejętności specjalistyczne

  • język angielski — poziom C1
  • system CTI (obsługa baz danych) — poziom zaawansowany
  • Excel, Word, PowerPoint — poziom średniozaawansowany

Umiejętności miękkie

  • przyjemny głos i bardzo dobra dykcja
  • łatwość w nawiązywaniu i utrzymywaniu bliskich relacji z klientami
  • zdolność do jasnego tłumaczenia zawiłych problemów
  • kreatywne i samodzielne rozwiązywanie problemów
  • umiejętność pracy pod presją czasu

Doświadczenie

06.2018–obecnie Orange

Stanowisko: Specjalista ds. telefonicznej obsługi klienta 

Obowiązki:

  • telefoniczna sprzedaż produktów i usług
  • przyjmowanie reklamacji (telefonicznie i mailowo)
  • bieżące doradztwo w zakresie produktów i usług
  • budowanie i utrzymywanie dobrych relacji z klientami

Dodatkowe obowiązki:

  • sporządzanie zestawień i raportów sprzedażowych

Osiągnięcia:

  • 2-krotnie najlepszy wynik sprzedaży (styczeń i wrzesień 2019)

Wykształcenie

2018obecnie Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi

Kierunek: Filologia angielska (zaoczne studia licencjackie)

Zainteresowania

W wolnym czasie czytam powieści kryminalne i sci-fi (również w języku angielskim). Wieczorami działam jako wolontariuszka w Domu Seniora w Łodzi.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez [nazwa firmy] w celu prowadzenia rekrutacji na aplikowane przeze mnie stanowisko.

Zobacz też wzór CV do call center i podanie o pracę sprzedawcy.

Chcesz zobaczyć więcej wzorów CV? Przejdź tutaj: Przykładowe CV do pracy dla 45+ różnych zawodów i ścieżek kariery (Darmowe wzory).

Już wiesz, jak powinno wyglądać profesjonalne CV do pracy w obsłudze klienta. Teraz pokażę Ci krok po kroku, jak napisać CV i jego poszczególne sekcje, aby zwiększyć swoje szanse na zatrudnienie.

1. CV doradcy klienta zacznij od podsumowania zawodowego

W ofertach pracy do działów obsługi klienta nie ma zwykle wielu wymagań. Pracodawcy na ogół szukają komunikatywnych osób, które chcą się rozwijać. Dla Ciebie oznacza to jednak dużą konkurencję. Dlatego CV doradcy klienta zacznij od podsumowania zawodowego (znanego również jako sekcja CV O mnie), które łatwo stworzysz w naszym kreatorze CV.

Mimo że za granicą jest to standard, w Polsce większość kandydatów wciąż nie dodaje tej sekcji do curriculum vitae. W ten sposób możesz więc stworzyć nowoczesne CV i łatwo wyróżnić się na tle innych osób. A warto to zrobić — w trakcie jednej rekrutacji pracodawcy dostają średnio aż 250 zgłoszeń, a na jedno CV poświęcają zaledwie…. 7 sekund.

Podsumowanie zawodowe — nazywane też celem zawodowym w CV — to kilkuzdaniowy opis Twoich najważniejszych kompetencji i osiągnięć. Napisz w nim, kim jesteś, czym się zajmujesz i jaki jest Twój największy zawodowy sukces. Poinformuj pracodawcę, jak chcesz się rozwijać na nowym stanowisku.

Zobacz wzór podsumowania zawodowego w perfekcyjnym CV doradcy klienta:

CV obsługa klienta — wzór podsumowania zawodowego

Od ponad 1,5 roku pracuję jako Specjalista ds. telefonicznej obsługi klienta w firmie Orange, gdzie zajmuję się m.in. sprzedażą oraz doradztwem w zakresie produktów i usług. Przez ten czas 2-krotnie uzyskałam najlepszy miesięczny wynik sprzedaży w zespole. Jako studentka drugiego roku filologii angielskiej na Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi (studia zaoczne) chciałabym zdobyć doświadczenie w obsłudze anglojęzycznych klientów w Państwie firmie.

Dobre podsumowanie zawodowe w CV potrafi przekonać rekrutera. Nie musisz nic wymyślać od nowa: wybierz podsumowanie napisane przez ekspertów i dostosuj do siebie w kreatorze CV LiveCareer.

Stwórz CV terazkreator cv

2. Wyróżnij kluczowe umiejętności w CV doradcy klienta

Opis kompetencji to druga najważniejsza sekcja Twojego profesjonalnego CV. Doradca klienta powinien skupić się przede wszystkim na umiejętnościach miękkich — np. łatwości w nawiązywaniu pozytywnych relacji z klientami i innych cechach charakteru, które warto w CV wymienić. Dlatego sekcję umiejętności w CV podziel na stosowne kategorie (spójrz na przykład poniżej).

Spróbuj być jak najbardziej konkretny. Jeśli np. wymienisz w swoim CV język obcy, opisz poziom jego znajomości według skali Rady Europy (od A1 do C2). A jeśli posiadasz certyfikat z angielskiego lub innego języka obcego, koniecznie o tym wspomnij. Zrezygnuj z ogólników, które może wpisać każdy kandydat — np. zamiast obsługi klienta w CV wpisz zdolność do jasnego tłumaczenia zawiłych problemów.

Oto przykład:

CV doradca klienta — wzór umiejętności

Umiejętności specjalistyczne

  • język angielski — poziom C1
  • system CTI (obsługa baz danych) — poziom zaawansowany
  • Excel, Word, PowerPoint — poziom średniozaawansowany

Umiejętności miękkie

  • przyjemny głos i bardzo dobra dykcja
  • łatwość w nawiązywaniu i utrzymywaniu bliskich relacji z klientami
  • zdolność do jasnego tłumaczenia zawiłych problemów
  • kreatywne i samodzielne rozwiązywanie problemów
  • umiejętność pracy pod presją czasu

3. W CV doradcy klienta pochwal się zdobytym doświadczeniem

Pracowałeś już na stanowisku specjalisty ds. obsługi klienta? Sekcja Doświadczenie w CV powinna znaleźć się na pierwszej stronie Twojego życiorysu zawodowego. Pracodawcy nie mają czasu czytać długich dokumentów, dlatego często warto wybrać proste CV.

Forbes przekonuje, że wpisywanie stanowisk zbyt odległych od tego, na które aplikujesz, nie ma sensu. Dlatego w CV doradcy klienta skup się na doświadczeniu w pracy związanej z obsługą klienta — np. jako sprzedawca lub recepcjonista. Oprócz obowiązków wymień też w CV swoje największe osiągnięcie zawodowe.

W CV doradcy klienta opisz też doświadczenie bezpośrednio związane z branżą, w której działa Twój przyszły pracodawca. Może to być np. handel w CV sprzedawcy lub finanse w CV doradcy klienta w banku.

Jednak pamiętaj, by nigdy nie umieszczać w CV fałszywych informacji. Doświadczony rekruter łatwo je zweryfikuje, a Ty niepotrzebnie stracisz szansę na zatrudnienie.

Zobacz przykładowy opis doświadczenia w CV doradcy klienta poniżej:

CV obsługa klienta — wzór doświadczenia

06.2018–obecnie Orange

Stanowisko: Specjalista ds. telefonicznej obsługi klienta 

Obowiązki:

  • telefoniczna sprzedaż produktów i usług
  • przyjmowanie reklamacji (telefonicznie i mailowo)
  • bieżące doradztwo w zakresie produktów i usług
  • budowanie i utrzymywanie dobrych relacji z klientami

Dodatkowe obowiązki:

  • sporządzanie zestawień i raportów sprzedażowych

Osiągnięcia:

  • 2-krotnie najlepszy wynik sprzedaży (styczeń i wrzesień 2019)

Nie musisz mieć doświadczenia w pisaniu CV. W kreatorze CV LiveCareer znajdziesz gotowe treści dla dowolnej branży i stanowiska, które wstawisz w CV jednym kliknięciem.

Stwórz CV terazkreator cv

4. W CV doradcy klienta opisz swoje wykształcenie

Jako specjalista ds. obsługi klienta nie musisz posiadać konkretnych kwalifikacji — większość firm chętnie szkoli nowych pracowników. Dlatego opis wykształcenia w CV ogranicz do najważniejszych informacji.

Jeśli zakończyłeś edukację na szkole średniej, podaj nazwę liceum lub technikum i lata nauki. Jesteś studentem? Wymień nazwę uczelni, kierunek studiów i rok ich rozpoczęcia z dopiskiem: –obecnie. Podawanie takich szczegółów jak nazwa wydziału czy tytuł pracy dyplomowej to jeden z popularnych błędów w CV, których lepiej unikać.

Zobacz wzór wykształcenia w CV doradcy klienta:

Doradca klienta CV — wzór wykształcenia

2018obecnie Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi

Kierunek: Filologia angielska (zaoczne studia licencjackie)

5. Opisz swoje zainteresowania w CV doradcy klienta

Opis hobby w CV nie jest najważniejszy, ale warto go dodać — szczególnie jeśli piszesz CV bez doświadczenia lub pierwsze CV i chcesz zwrócić uwagę rekrutera lub zyskać dodatkowe „punkty”. Skup się jednak na zainteresowaniach, które mogą być istotne z punktu widzenia pracodawcy.

Jeśli np. pracodawca wymaga w ogłoszeniu biegłej znajomości angielskiego, wspomnij, że oglądasz filmy lub czytasz książki w tym języku (oczywiście jeśli jest to prawda). W CV doradcy klienta wymień też hobby wymagające zdolności komunikacyjnych, np. wolontariat lub granie w gry planszowe.

Zobacz poniższy wzór opisu zainteresowań w CV doradcy klienta:

Obsługa klienta CV — wzór zainteresowań

W wolnym czasie czytam powieści kryminalne i sci-fi (również w języku angielskim). Wieczorami działam jako wolontariuszka w Domu Seniora w Łodzi.

6. Do CV dołącz list motywacyjny doradcy klienta

Zrób to nawet wtedy, jeśli pracodawca nie wymaga jego przesłania. List motywacyjny do pracy w obsłudze klienta to bowiem świetna okazja, by zaprezentować swoje zdolności komunikacyjne i pokazać, że naprawdę zależy Ci na danym stanowisku.

W liście motywacyjnym doradcy klienta skup się na tym, co możesz zaoferować przyszłemu pracodawcy. W tym celu opisz swoje dotychczasowe sukcesy, używając wyliczeń, cyfr i pogrubień. Staraj się nie kopiować informacji z CV, ale rozbudować je o najistotniejsze kwestie.

Piszesz list motywacyjny bez doświadczenia? Pokaż, w jaki sposób Twoje kompetencje przełożą się na sukces firmy. Przypomnij sobie, czego nauczyłeś się na studiach, praktykach studenckich lub podczas wolontariatu — w ich trakcie z pewnością posiadłeś umiejętności miękkie przydatne w obsłudze klienta. 

Dobry list motywacyjny powinien być krótki — wystarczy 1 strona A4. Podobnie jak w CV, w liście motywacyjnym doradcy klienta unikaj ogólników, o których może wspomnieć każdy kandydat, np. pozytywne nastawienie do pracy

W zakończeniu listu motywacyjnego wyraź nadzieję na spotkanie — w ten sposób podkreślisz swoje zainteresowanie ofertą.

Zobacz wzór listu motywacyjnego do pracy w obsłudze klienta poniżej: 

List motywacyjny doradca klienta — wzór

Miejscowość, data

Judyta Gawędziarz

Numer telefonu

Adres e-mail

Imię i nazwisko adresata

Stanowisko adresata (np. HR manager)

Nazwa firmy

Adres firmy

Szanowni Państwo,

z przyjemnością aplikuję na stanowisko doradcy klienta w Państwa firmie.

Zainteresowała mnie Państwa oferta, ponieważ posiadam już doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku w firmie Orange, gdzie od ponad 1,5 roku rozwijam zdolności komunikacyjne w kontaktach z klientami. Jako studentka filologii angielskiej chciałabym obsługiwać klientów również w tym języku. 

Dlaczego wierzę, że warto mnie zatrudnić?

  1. Podczas pracy na stanowisku Specjalisty ds. telefonicznej obsługi klienta w firmie Orange 2-krotnie uzyskałam najlepszy miesięczny wynik sprzedaży w zespole (w styczniu i wrześniu 2019 r.). Przez ten czas zdobyłam też dziesiątki stałych klientów. Wierzę, że mogę zrobić to samo dla Państwa.
  2. Sprawnie komunikuję się w języku angielskim w mowie i piśmie — jestem studentką drugiego roku filologii angielskiej na AHE w Łodzi, a w wolnym czasie chętnie czytam książki po angielsku. Teraz chciałabym wykorzystać swoją wiedzę, aby obsługiwać również anglojęzycznych klientów Państwa firmy.
  3. Wyjątkowo łatwo nawiązuje przyjacielskie relacje niezależnie od wieku i charakteru moich rozmówców. Wierzę, że dzięki temu będę mogła budować pozytywny wizerunek Państwa firmy wśród obecnych oraz przyszłych klientów.

Chętnie spotkam się z Państwem osobiście, aby szerzej opowiedzieć o moim doświadczeniu i odpowiedzieć na wszystkie Państwa pytania.

Z poważaniem

Judyta Gawędziarz

Twój list motywacyjny napisze się sam — jeśli skorzystasz z kreatora listu motywacyjnego LiveCareer. Wybierz profesjonalny szablon, odpowiedz na kilka prostych pytań, a program jednym kliknięciem wygeneruje dla Ciebie profesjonalny list do pracy.

Stwórz list motywacyjny teraz

Przejdź do kreatora listukreator listu motywacyjnego

Zobacz też wzór listu motywacyjnego dla swojego zawodu.

7. O czym jeszcze pamiętać, pisząc CV i list motywacyjny doradcy klienta?

Przede wszystkim pamiętaj, by w CV do pracy w obsłudze klienta umieścić aktualną klauzulę CV ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych — w przeciwnym razie Twoja aplikacja nie będzie w ogóle brana pod uwagę. Pamiętaj też, by nie popełnić typowych błędów podczas opisu danych osobowych w CV.

Nawet jeśli przygotowujesz list motywacyjny doradcy klienta i wzór CV w Wordzie, wyślij je do pracodawcy w odpowiednim formacie — najlepsze będzie CV w PDF (taki dokument łatwo wygenerujesz, korzystając z pustych CV do wypełnienia online). W ten sposób zyskasz pewność, że rekruter poprawnie wyświetli pliki na każdym urządzeniu, również mobilnym.

Przyłóż się też do pisania maila z CV i listem motywacyjnym. Pamiętaj o zachęcającym nagłówku wiadomości, opisz swoje największe atuty z CV i stosuj odpowiednie zwroty grzecznościowe. 

Potrzebujesz dobrego CV dla innego zawodu? Zobacz: Gotowe CV: wzory, szablony i przykłady CV dla 50+ zawodów. Szukasz też wzoru CV w PDF dla swojego zawodu? Zajrzyj tutaj: Wzór CV – PDF za darmo.

Chcesz szybko dodać klauzulę do CV? Stwórz CV w kreatorze. Narzędzie samo wstawi aktualną wersję formułki do Twojego CV i umieści ją we właściwym miejscu dokumentu.

Stwórz CV terazkreator cv

Masz więcej pytań związanych z pisaniem CV i listu motywacyjnego doradcy klienta? Podziel się swoimi wątpliwościami w komentarzach pod tym postem, a ja postaram się znaleźć odpowiedź.

Jak sprawdzamy treści na LiveCareer?

Nasz zespół sprawdził ten artykuł pod kątem zgodności z procesem redakcyjnym LiveCareer.pl. Dzięki temu porady naszych ekspertów są spójne z aktualnymi standardami i trendami w pisaniu CV oraz listów motywacyjnych. Zaufało nam już ponad 10 milionów kandydatów, którym pomogliśmy zdobyć wymarzoną pracę. Przygotowanie każdego z artykułów jest poprzedzone uważną analizą dostępnych raportów i badań, aby nasze treści odpowiadały na aktualne potrzeby rynku pracy.

O autorze

Żaneta Spadło
Żaneta Spadło

Żaneta Spadło jest ekspertką ds. kariery i pisarką, cytowaną m.in. przez Forbes Woman Polska, Rzeczpospolitą, PulsHR, Polską Agencję Prasową, Polskę Press, Dzień Dobry TVN i Puls Biznesu. Jako absolwentka dziennikarstwa i medioznawstwa na Uniwersytecie Warszawskim oraz dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, od ponad 10 lat działa w marketingu i mediach. Od 2019 roku Żaneta pisze oparte na eksperckiej wiedzy, badaniach i własnym doświadczeniu artykuły poradnikowe z zakresu szukania pracy, pisania dokumentów aplikacyjnych, prawa pracy i autoprezentacji, zgodne z oficjalnymi wytycznymi LiveCareer. W 2021 roku napisała kompleksowy e-book dla czytelników LiveCareer, zatytułowany „Jak napisać świetne CV i dostać pracę”.

Obserwuj nas

Oceń ten artykuł:

Cv list motywacyjny obsluga klienta

Średnia:

Dziękujemy za ocenę naszego artykułu!
4.56  (9 ocen)

Chcesz stworzyć skuteczne CV?

Wypróbuj kreator CV za darmo
Skuteczne CV

Podobne artykuły

Piszą o nas: