1. CV opiekun osób starszych: wzór i rady eksperta kariery

CV opiekun osób starszych: wzór i rady eksperta kariery

Żaneta Spadło
•  Zaktualizowano:

Piszą o nas:

Szukasz pracy jako opiekun osób starszych? CV, które wyślesz do pracodawcy, powinno być czytelne, atrakcyjne i prezentować Cię jako kompetentnego kandydata, któremu można zaufać. W tym krótkim artykule pokażę Ci, jak to zrobić.

Stwórz skuteczne CV w kilka minut. Wybierz profesjonalny szablon CV i szybko wypełnij wszystkie sekcje CV dzięki gotowym treściom do wstawienia i wskazówkom ekspertów.

Stwórz CV teraz

Kreator CV online LiveCareer to narzędzie, w którym najszybciej stworzysz profesjonalne CV i pobierzesz je jako PDF lub DOC.

Zobacz też inne nasze poradniki:

CV opiekun osób starszych — wzór

Michał Wózek

Opiekun osób starszych

Numer telefonu

Adres e-mail

Link do profilu na LinkedIn (opcjonalnie)

Podsumowanie i cele zawodowe

Cierpliwy i empatyczny pielęgniarz z 3-letnim doświadczeniem w pracy jako opiekun osób starszych. W tym czasie zajmowałem się 30-osobową grupą seniorów w domu seniora — m.in. dbałem o ich zdrowie i pomagałem w codziennych czynnościach. W ciągu pierwszych 6 miesięcy mojej pracy wyraźnie poprawił się apetyt i stan zdrowia u osób, które miałem pod swoją opieką. Teraz chciałbym wesprzeć podopiecznych Państwa placówki.

Umiejętności specjalistyczne

  • zmiana opatrunków i cewnikowanie
  • podłączanie kroplówek i inhalacji
  • podawanie leków doustnie, dożylnie i domięśniowo
  • badanie ciśnienia, pulsu i temperatury
  • udzielanie pierwszej pomocy
  • prowadzenie dokumentacji medycznej
  • szeroka wiedza z zakresu dietetyki
  • czynne prawo jazdy kat. B
  • język rosyjski — poziom B2

Umiejętności miękkie

  • cierpliwość
  • wyrozumiałość i empatia
  • komunikatywność
  • bardzo dobra organizacja pracy
  • umiejętność pracy zespołowej
  • wysoka kultura osobista i miła aparycja
  • uważność na nastrój i stan zdrowia pacjentów
  • umiejętność radzenia sobie ze stresem
  • dobra kondycja fizyczna
  • gotowość do pracy zmianowej i w weekendy

Doświadczenie

01.2022–obecnie Dom Seniora w Płocku

Stanowisko: Opiekun osób starszych

Obowiązki:

  • pomaganie seniorom w codziennej higienie osobistej (kąpiel, mycie, czesanie)
  • zmiana pieluch i opatrunków
  • pomoc przy ubieraniu i rozbieraniu się
  • podawanie leków zgodnie z zaleceniami lekarza
  • monitorowanie stanu zdrowia podopiecznych
  • współpraca z personelem medycznym
  • utrzymanie czystości w pokojach podopiecznych
  • zapewnienie seniorom poczucia bezpieczeństwa i komfortu
  • budowanie relacji opartych na zaufaniu

Osiągnięcia:

  • widoczna poprawa apetytu i wagi u moich podopiecznych z problemami żywieniowymi po pierwszych 6 miesiącach pracy

Wykształcenie

10.2019–06.2022 Akademia Nauk Społecznych i Medycznych w Lublinie

Kierunek: pielęgniarstwo

Uzyskany tytuł: licencjat

Zainteresowania

Interesuję się dietetyką i holistycznym podejściem do zdrowia pacjentów — m.in. wpływem dobrostanu psychicznego i bliskich relacji na stan fizyczny pacjentów oraz długość ich życia. Z tej wiedzy chętnie korzystam w pracy.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez [nazwa firmy] w celu prowadzenia rekrutacji na aplikowane przeze mnie stanowisko.

Stwórz CV teraz

Jak napisać CV opiekuna osób starszych?

  1. Wybierz czytelny i atrakcyjny szablon CV, który umożliwi Ci zmieszczenie wszystkich najważniejszych informacji na jednej stronie A4. Jeśli chcesz, wstaw do niego swoje profesjonalne zdjęcie biznesowe.
  2. Na górze CV opiekunka osób starszych dodaj podsumowanie zawodowe. To krótka, kilkuzdaniowa sekcja, w której wyjaśniasz, kim jesteś, jakie masz doświadczenie i jaki jest Twój największy atut z CV. Spróbuj nawiązać do wymagań zawartych w ofercie pracy. Chodzi o to, by rekruter z zainteresowaniem przeczytał resztę dokumentu.
  3. Wymień w punktach zarówno swoje specjalistyczne kwalifikacje, jak i kompetencje miękkie. W Twoim zawodzie są one bardzo istotne, bo wpływają na samopoczucie pacjenta. Również eksperci zwracają uwagę, że umiejętności miękkie będą coraz ważniejsze na rynku pracy.
  4. Napisz w CV o swoim doświadczeniu. Podaj zarówno nazwy firm, daty zatrudnienia i swoją listę obowiązków, jak i swoje kluczowe osiągnięcia zawodowe. W ten sposób pokażesz, że Twoja praca ma realny wpływ na funkcjonowanie pacjentów.
  5. Krótko opisz w CV swoje wykształcenie. Wystarczy, że podasz ostatnią ukończoną szkołę lub tę, w której nadal się uczysz.
  6. Wzbogać swoje CV opiekunki lub opiekuna osób starszych o krótki opis Twoich zainteresowań. Wybierz te, które najlepiej podkreślą Twoje pozytywne wartości, kwalifikacje lub cechy charakteru (np. empatię lub cierpliwość). 
  7. Jeśli aplikujesz do pracy w Polsce, dodaj na dole CV aktualną klauzulę ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych i kontaktowych. Przepisy RODO nie narzucają konkretnej treści klauzuli, ale jest ona niezbędna, by wziąć udział w rekrutacji.

Jeśli napiszesz dobre CV, Twoje szanse na sukces znacznie wzrosną. A żeby zdobyć dodatkowe punkty, do swojej aplikacji możesz załączyć referencje od byłych pracodawców lub list motywacyjny, w którym rozwiniesz najważniejsze informacje z CV.

Twój list motywacyjny napisze się sam — jeśli skorzystasz z kreatora listu motywacyjnego LiveCareer. Wybierz profesjonalny szablon, odpowiedz na kilka prostych pytań, a program jednym kliknięciem wygeneruje dla Ciebie profesjonalny list do pracy.

Stwórz list motywacyjny teraz

Przejdź do kreatora listukreator listu motywacyjnego

Zobacz też wzór listu motywacyjnego dla swojego zawodu.

Jeśli piszesz CV opiekunki lub opiekuna osób starszych i chcesz mi zadać dodatkowe pytanie na ten temat, zostaw komentarz na forum poniżej.

Jak sprawdzamy treści na LiveCareer?

Nasz zespół sprawdził ten artykuł pod kątem zgodności z procesem redakcyjnym LiveCareer.pl. Dzięki temu porady naszych ekspertów są spójne z aktualnymi standardami i trendami w pisaniu CV oraz listów motywacyjnych. Zaufało nam już ponad 10 milionów kandydatów, którym pomogliśmy zdobyć wymarzoną pracę. Przygotowanie każdego z artykułów jest poprzedzone uważną analizą dostępnych raportów i badań, aby nasze treści odpowiadały na aktualne potrzeby rynku pracy.

O autorze

Żaneta Spadło
Żaneta Spadło

Żaneta Spadło jest ekspertką ds. kariery i pisarką, cytowaną m.in. przez Forbes Woman Polska, Rzeczpospolitą, PulsHR, Polską Agencję Prasową, Polskę Press, Dzień Dobry TVN i Puls Biznesu. Jako absolwentka dziennikarstwa i medioznawstwa na Uniwersytecie Warszawskim oraz dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, od ponad 10 lat działa w marketingu i mediach. Od 2019 roku Żaneta pisze oparte na eksperckiej wiedzy, badaniach i własnym doświadczeniu artykuły poradnikowe z zakresu szukania pracy, pisania dokumentów aplikacyjnych, prawa pracy i autoprezentacji, zgodne z oficjalnymi wytycznymi LiveCareer. W 2021 roku napisała kompleksowy e-book dla czytelników LiveCareer, zatytułowany „Jak napisać świetne CV i dostać pracę”.

Obserwuj nas

Oceń ten artykuł:

Cv opiekun osob starszych

Średnia:

Dziękujemy za ocenę naszego artykułu!
5  (1 ocena)

Chcesz stworzyć skuteczne CV?

Wypróbuj kreator CV LiveCareer
Skuteczne CV

Podobne artykuły

Piszą o nas: