1. Podziękowanie za współpracę: odejście z pracy [wzór maila]

Podziękowanie za współpracę: odejście z pracy [wzór maila]

Żaneta Spadło
•  Zaktualizowano:

Piszą o nas:

Zamierzasz odejść z pracy? Podziękowanie za współpracę szefowi oraz kolegom i koleżankom po fachu to bardzo miły gest, dzięki któremu rozstanie przebiegnie w przyjaznej atmosferze — bez niedomówień i zgrzytów. Ale jak to zrobić dobrze?

Za chwilę zobaczysz trzy wzory maila z podziękowaniem za współpracę tuż przed odejściem z pracy (również po angielsku). Przedstawię Ci plusy takiego rozwiązania i wyjaśnię, jak krok po kroku napisać wiadomość do współpracowników, by pozostawić po sobie dobre wrażenie.

Stwórz skuteczne CV w kilka minut. Wybierz profesjonalny szablon CV i szybko wypełnij wszystkie sekcje CV dzięki gotowym treściom do wstawienia i wskazówkom ekspertów.

Stwórz CV teraz

Kreator CV online LiveCareer to narzędzie, w którym najszybciej stworzysz profesjonalne CV i pobierzesz je jako PDF lub DOC.

Podziękowanie za współpracę [odejście z pracy] — wzór

Drodzy Współpracownicy,

dziś jest mój ostatni dzień pracy w [nazwa firmy]. Dlatego każdemu z Was chciałbym serdecznie podziękować za ciekawe wyzwania zawodowe i świetną atmosferę, dzięki czemu współpraca z Wami była dla mnie przyjemnością.

Życzę Wam kolejnych owocnych lat pracy i powodzenia w życiu prywatnym. Wierzę, że Wasza pasja i determinacja, których miałem okazję doświadczyć przez ostatnie [liczba lat pracy] lat pracy w [nazwa firmy], pozwolą Wam osiągać kolejne spektakularne sukcesy.

A jeśli ktoś z Was chciałby pozostać ze mną kontakcie, podaję swój adres e-mail: [Twój adres e-mail].

Wszystkiego dobrego!

[Twoje imię i nazwisko]

Powyższy wzór podziękowania za współpracę jest uniwersalny, dlatego możesz go wykorzystać w większości sytuacji — po uwzględnieniu realiów i specyfiki komunikacji w danej firmie.

A to przykładowy wzór podziękowania za współpracę, które możesz wysłać, gdy odchodzisz na emeryturę:

Podziękowanie za współpracę [odejście z pracy na emeryturę] — wzór

Drogie Koleżanki i drodzy Koledzy,

dziś jest mój ostatni dzień pracy w [nazwa firmy] — od jutra przechodzę na zasłużoną emeryturę. 

Korzystając z okazji, chciałbym Wam serdecznie podziękować za [wpisz liczbę lat] lat wspólnej pracy, profesjonalizm i codzienne dzielenie się doświadczeniami. Mam nadzieję, że i Wy za jakiś czas — podobnie jak ja dzisiaj — będziecie odchodzić na emeryturę szczęśliwi i dumni ze swoich osiągnięć.

A żeby wyrazić swoją wdzięczność, serdecznie zapraszam Was na drobny poczęstunek do pokoju nr [numer pokoju].

Wszystkiego dobrego!

[Twoje imię i nazwisko]

Przeczytaj też, kiedy powiadomić pracodawcę o przejściu na emeryturę.

Pracujesz w międzynarodowej korporacji i szukasz podziękowania za współpracę przed odejściem z pracy po angielsku? Oto wzór takiej wiadomości: 

Podziękowanie za współpracę [odejście z pracy] po angielsku — wzór

Dear Coworkers,

Today is my last day of work at [nazwa firmy]. I would like to thank each of you for the exciting professional challenges we had together and the enjoyable atmosphere we shared, which made my cooperation with you a pleasure.

I wish you many more productive years of work and much success in your personal lives. I deeply believe that your passion and determination, which I had the opportunity to experience during the last [liczba lat pracy] years of work for [nazwa firmy], will drive you to achieve even more spectacular successes in the future.

If any of you would like to stay in touch with me, you can reach me at this e-mail address: [Twój adres e-mail].

All the best!

[Twoje imię i nazwisko]

Już wiesz, jak napisać podziękowanie za współpracę przed odejściem z pracy po polsku i po angielsku. W dalszej części tego artykułu wyjaśnię Ci, o czym pamiętać, by pozostawić po sobie jak najlepsze wrażenie.

Nie musisz mieć doświadczenia w pisaniu CV. W kreatorze CV LiveCareer znajdziesz gotowe treści dla dowolnej branży i stanowiska, które wstawisz w CV jednym kliknięciem.

Stwórz CV terazkreator cv

1. Jak napisać podziękowanie za współpracę przed odejściem z pracy?

Jak widzisz na powyższych przykładach — podziękowanie za współpracę przed odejściem z pracy powinno być sformułowane w sposób oficjalny, ale nie patetyczny. Taka wiadomość musi też zawierać zwroty grzecznościowe — jednak nie na tyle wymuszone, by tworzyły sztuczny dystans między Tobą a osobami, z którymi spędziłeś spory kawałek swojego życia.

W takim mailu możesz podziękować m.in. za wspólne lata pracy w firmie, zdobyte doświadczenie, możliwość rozwijania kompetencji zawodowych i świetną atmosferę. W dobrym tonie będzie również wspomnienie o mocnych stronach firmy lub współpracowników oraz życzenie im dalszych sukcesów zawodowych.

A co napisać w sytuacji, gdy Twoim zdaniem nie masz za co dziękować — bo np. byłeś świadkiem mobbingu albo dopadło Cię wypalenie zawodowe?

Niezależnie od powodów odejścia z firmy, warto pożegnać się z pracodawcą w sposób kulturalny, nie palić za sobą mostów i nie przekreślać swojego własnego wizerunku, który można budować latami, a zaprzepaścić jednym e-mailem. Jeżeli nie jesteśmy w stanie napisać do współpracowników nic dobrego, to nie piszmy również nic złego — samo podziękowanie za współpracę oraz życzenie innym powodzenia w dalszej karierze w zupełności wystarczy. Nie na miejscu będzie również wspominanie, że odchodzi się do lepszej firmy z wyższą pensją, nawet jeśli w naszym odczuciu to prawda. Pożegnanie nie jest również odpowiednim momentem na wywlekanie tego, co było złe — po prostu zostawiamy to za sobą, czeka nas nowy etap życia i kariery. To właśnie z takim odczuciem powinniśmy do pisania podejść, nie zapominając o kulturze i netykiecie.
Daria TęczaSenior Recruiter w BOLD

I jeszcze jedno. Niektórzy dodają do swoich e-maili wierszyki albo pozytywne cytaty. Inni usiłują pisać z humorem, co sprawia, że ich podziękowanie za współpracę przed odejściem z pracy wygląda… śmiesznie.

Tymczasem ani jedno, ani drugie nie jest dobrym pomysłem. Twoi współpracownicy powinni odnieść wrażenie, że jesteś osobą życzliwą i profesjonalną — nie komikiem czy samozwańczym mędrcem. W końcu nigdy nie wiesz, kiedy i w jakiej formie Wasze drogi znów się skrzyżują.

2. Dlaczego przed odejściem z pracy warto napisać podziękowanie za współpracę?

Czasami pisanie podziękowania za współpracę, gdy odchodzisz z pracy, może wydawać Ci się pozbawione sensu. To nie do końca prawda.

Po pierwsze, w ten sposób dokładasz kolejną cegiełkę do budowania własnej sieci kontaktów zawodowych. W niektórych branżach świat jest naprawdę mały i niewykluczone, że w niedalekiej przyszłości Twój były współpracownik okaże się Twoim klientem, partnerem biznesowym czy nawet przełożonym.

Po drugie, jeśli prowadzisz swój profil na LinkedIn, to zarówno szefowie, jak i koledzy z byłej pracy będą śledzić Twoją dalszą drogę zawodową. I niewykluczone, że gdy okażesz im życzliwość, oni odwdzięczą Ci się pozytywnymi komentarzami, rekomendacjami i referencjami do CV.

I wreszcie po trzecie — w ten sposób możesz zachować wiele cennych przyjaźni. Badania pokazują, że aby zbudować z kimś taką znajomość, potrzeba około 200 godzin w ciągu 6 tygodni — a na co dzień poza szkolną ławką takie warunki stwarza m.in. biuro. Poza tym aż 22% z nas właśnie w pracy spotyka życiowego partnera lub partnerkę.

Dlatego pamiętaj — jeżeli w firmie byłeś traktowany dobrze, to nie warto palić za sobą mostów. Lepiej będzie kulturalnie wyrazić wdzięczność szefowi i współpracownikom. Bo taki profesjonalizm w pracy po prostu Ci się opłaca.

Twój list motywacyjny napisze się sam — jeśli skorzystasz z kreatora listu motywacyjnego LiveCareer. Wybierz profesjonalny szablon, odpowiedz na kilka prostych pytań, a program jednym kliknięciem wygeneruje dla Ciebie profesjonalny list do pracy.

Stwórz list motywacyjny teraz

Przejdź do kreatora listukreator listu motywacyjnego

Zobacz też wzór listu motywacyjnego dla swojego zawodu.

Piszesz podziękowanie za współpracę przed odejściem z pracy i masz więcej pytań? Zadaj mi je w komentarzu pod tym artykułem, a ja spróbuję Ci pomóc.

Jak sprawdzamy treści na LiveCareer?

Nasz zespół sprawdził ten artykuł pod kątem zgodności z procesem redakcyjnym LiveCareer.pl. Dzięki temu porady naszych ekspertów są spójne z aktualnymi standardami i trendami w pisaniu CV oraz listów motywacyjnych. Zaufało nam już ponad 10 milionów kandydatów, którym pomogliśmy zdobyć wymarzoną pracę. Przygotowanie każdego z artykułów jest poprzedzone uważną analizą dostępnych raportów i badań, aby nasze treści odpowiadały na aktualne potrzeby rynku pracy.

O autorze

Żaneta Spadło
Żaneta Spadło

Żaneta Spadło jest ekspertką ds. kariery i pisarką, cytowaną m.in. przez Forbes Woman Polska, Rzeczpospolitą, PulsHR, Polską Agencję Prasową, Polskę Press, Dzień Dobry TVN i Puls Biznesu. Jako absolwentka dziennikarstwa i medioznawstwa na Uniwersytecie Warszawskim oraz dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, od ponad 10 lat działa w marketingu i mediach. Od 2019 roku Żaneta pisze oparte na eksperckiej wiedzy, badaniach i własnym doświadczeniu artykuły poradnikowe z zakresu szukania pracy, pisania dokumentów aplikacyjnych, prawa pracy i autoprezentacji, zgodne z oficjalnymi wytycznymi LiveCareer. W 2021 roku napisała kompleksowy e-book dla czytelników LiveCareer, zatytułowany „Jak napisać świetne CV i dostać pracę”.

Obserwuj nas

Oceń ten artykuł:

Podziekowania za wspolprace odejscie z pracy

Średnia:

Dziękujemy za ocenę naszego artykułu!
5  (1 ocena)

Chcesz stworzyć skuteczne CV?

Wypróbuj kreator CV za darmo
Skuteczne CV

Podobne artykuły

Piszą o nas: